Tajemnica Zaginięcia Młynarza

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
24 listopada 2015

Ktokolwiek Widział, Ktokolwiek Wie…

Pilnie Proszony o przybycie w najbliższą sobotę 28. Listopada 2015 r. do Morynia w celu rozwikłania zagadki zaginięcia młynarza Heinza Modrowa.

Serdecznie zapraszamy na moryńską grę miejską w ramach projektu „Wrota Czasu” organizowaną przez Studentów III roku turystyki i rekreacji na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Szczecińskiego pod opieką dr Tomasza Zalewskiego wraz z partnerami (m.in. gminą Moryń i Teatrem Polskim w Szczecinie).

Oprócz wątku kryminalnego, gra przybliża historyczne obrzędy i tradycje andrzejkowe oraz codzienne życie w średniowiecznym mieście. Gracze odkrywając tajemnicę zniknięcia młynarza wykonują zadania między innymi w miejscach na co dzień niedostępnych tj. zabytkowy młyn. Celem projektu jest przeniesienie uczestników do roku 1313, gdzie spotkają postaci żyjące w tamtych czasach tj. rodzinę młynarza, rajców miejskich, kronikarzy, łuczników oraz różnych mieszczan i rzemieślników miejskich. Historia ma swój początek w dniu poprzedzającym ostatnią pełnię księżyca w listopadzie 1313 roku, który był ostatnim dniem mielenia zboża. Po tygodniu braku dostaw mąki do piekarza mieszkańcy zadrżeli: młynarz zaginął! Po kilku dniach poszukiwań znaleziono jego ciało na dnie Słubii. Jak to się stało? Poszlaki prowadzą do siedmiu podejrzanych. Rozwikłanie zagadki uwolni błąkającego się ducha młynarza i doprowadzi do jego duchowych przyjaciół z tamtych czasów. Każda drużyna otrzyma wskazówki, kto mógł zabić młynarza, jednak nie wszystkie będą prawdziwe. Na każdej stacji będą do wykonania zadania związane z historią Morynia i wróżbami andrzejkowymi, ale przede wszystkim głównym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi, kto jest mordercą. Grający dowiadywać się też będą trochę o historii tego obszaru i danego obiektu. Grę zakończy pojmanie mordercy przez mieszkańców XIV-wiecznego Morynia.

Gra będzie odbywać się na terenie Morynia wokół rynku, młyna, Kościoła Świętego Ducha oraz Centrum Konferencyjno - Wypoczynkowym „Szafir” w Moryniu.

Możliwa liczba uczestników ogółem: do 150 (36 zespołów 3- lub 4-osobowych). W godz. 9-13 zaplanowano grę dla dzieci i młodzieży z zakończeniem o 14, a w godz. 15-19 grę dla dorosłych i rodzin z zakończeniem o 20. Miejsce startu i finał: Geopark. 

Zgłoszenia e-mailem: mlynarz2016@o2.pl. Wpisowe: dzieci i studenci II roku TiR 0 zł, dorośli 10 zł.

Oficjalna strona i szczegółowe informacje na www.facebook.com/gramiejska2015.

 

Ponadto dla chętnych o 20.30 płatna impreza andrzejkowa. (szczegóły na Facebooku: https://www.facebook.com/events/894379657278672/)

Autor: Dział Promocji

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Tajemnica Zaginięcia Młynarza

    Tajemnica Zaginięcia Młynarza